lørdag, februar 21, 2004

Ok Mikkel lad mig forklare! En fremmedordbog er ikke nok til at skabe mening med teksten, idet ordbogen kun rummer de basale betydningerne. Så i stedet vil jeg analysere teksten fra start til slut.

På kanten til polemik!
(med overskriften mener jeg kort og godt, at jeg måske med denne tekst vil skabe en pennefejde (polemik), hvilket jeg i grunden også gjorde.)

Er jeg den eneste med epigonisk karaktér der bruger denne side (betydningen af denne sætning skal forståes på følgende måde: Epigon har to betydninger. 1: en efterkommer og 2. en person som ikke selv rummer selvstændige skaberevner og som derfor må efterligne forgængeren/skaberen. Altså jeg skaber "tekster" i dette forum, udelukkende pga. Mikkel - jeg var ikke selv "oplyst" nok til at skabe "Semifrit forum", men skaber udfra et allerede skabt paradigme/idé. - det skal forståes som en positiv anerkendelse af Mikkels påfund)?

Burde vi ikke ære Mikkel som den guddommelige skaber af denne holistiske (må jeg have lov til at kritisere Mikkels sparsomme oplysning om holisme. Ordbogen er absolut ikke tilstrækkelig til forståelsen af dette ord. Ikke sagt, at ordbogens forslag ikke er varificerbart, men ordet og overbevisningen "holisme" dækker over så meget mere. Men for ikke at skrive en hel kronik om holisme, vil jeg bare pointere at holisme i denne sammenhæng skal forståes som, en helhed af gode idéer, som kombineret med vores skriverier kan blive "noget" samlet, noget godt - en helhed - En helheds-idé.) eidos (eidos = idé), "Semifrit Forum", og gribe til pennen, tastaturet underfortået, og lade vore aforismer strømme via den elektroniske "high way" ind i dette Forum?

Eller er tendensen bare, at folk i dag føler sig autarkiriske (her spørger jeg bare om folk har nok i sig selv. Nok i sig selv, til ikke at skrive)? Jeg ved det ikke?

Sidens pera(s) = mål er vel netop, at skabe kommunikation mellem venner og bekendte, og derved eliminere den ellers voksende tavshed mennesker imellem nu til dags.

Siden er jo en tribut (gave) til os alle - brug den!

Jeg håber at dette skabte en større klarhed omkring teksten og dens mening.